Blog
Letos na Triglav

Ko te Baba preseneti, moraš biti pripravljen

• Objavljeno: 21. avg 2021 ob 20:51

Na goro se lahko povzpneš prvič, desetič ali stotič, vendar te vsakič lahko preseneti, v dobrem in tudi v slabem smislu. No, danes nas je Baba nad Jezerskim, na enem delu, presenetila v slednjem.

Danes smo se skoraj v popolni postavi zbrali še v temi na parkirišču v Ravenski Kočni. Pred nami je bil namreč dogodek, ki je tehnično najbolj zahteven v celotnem programu, Baba nad Jezerskim.

Kot je že v navadi, štartamo točno kot urica in v soju svetilk kaj hitro pridemo do spodnje postaje žičnice. Kmalu pridemo iz gozda in čaka nas zmerni vzpon preko melišč do začetka slovenske poti. Pred vstopom na slovensko pot se opremimo, in ker so nekateri še začetniki, obnovimo tudi vse o pravilni uporabi le te.

Pred vstopom nas preseneti sneg oz. led, zato se odločimo, da ga zaobidemo malo višje, ker je le en napačen korak po ledu dovolj, da se za nekoga lahko zgodba že tukaj slabo konča. Z zavarovano slovensko pot, ki je dobro ogrevanje pred zelo zahtevno potjo na Babo, vsi udeleženci opravijo suvereno.

Po izstopu je bil pred nami še kratek vzpon do Kranjske koče na Ledinah, kjer se že tradicionalno ustavimo na dobri kavi in prigrizkih.

Pred odhodom od koče preverimo, da smo vsi opremljeni tako, kot je treba, jaz si dodatno navežem še vrv in na pas dodam vse potrebno za morebitno varovanje udeležencev čez kritična mesta in že polni elana drvimo proti Babi. Grintovci so dobili ime z razlogom in ker so nekateri prvič izkusili takšen svet, smo na težjih mestih napredovali previdno in počasi proti Rudijevi vertikali.

Pod vertikalo se zberemo in na hitro odžejamo ter nadihamo, potem pa je sledil vzpon po jeklenicah proti balvanu. Začnemo lepo po prvi jeklenici, potem pa je sledilo malo presenečenje. Pri drugi jeklenici se naklon poveča in ni nekih izrazitih stopov, kjer po navadi napreduješ bolj z močjo rok, pretrgana jeklenica!!!

Pri udeležencih je bilo začutiti nekaj panike in strahu, kar je popolnoma naraven odziv, ampak v takšni situaciji je potrebno ostati miren in pregledati opcije in to smo tudi storili. Opciji sta bili dve, ali se vrnemo po grintavem svetu do Ledin, ali pa nadaljujemo, vendar na varen način. Izbrali smo drugo opcijo, ki je bila, tudi po mojem mnenju, najbolj varna.

Vsi udeleženci so se fiksirali s »počivalškom« na kline v prvi jeklenici in počakali, jaz sem pa v razkoraku preplezal naprej do zgornjega konca jeklenice in nato par klinov višje, kjer sem naredil »štant«. Nato je sledilo varovanje vsakega udeleženca posebej, do prvega varnega mesta, kjer so se lahko sami naprej varovali s SVK. Za varno navezovanje je poskrbel Gašper, prav tako za pomoč vsakemu pri premagovanju tega zahtevnega dela brez jeklenice.

Ta »manever« nam je vzel dobrih 30min, ampak sklepam, da je bilo to bolj varno, kot pa sestop nazaj do Ledin. Po prečenju »presenečenja« smo vsi lepo napredovali do balvana, kjer smo sneli nekaj opreme, ki ni bila več potrebna, nato pa krenili proti vrhu. Idilična pot proti grebenu vedno vzame sapo, ker takih lepih razgledov na Grintovce po mojem ni nikjer.

Kmalu smo se znašli na vrhu in si čestitali za varen pristop, seveda pa je bil v mislih še sestop. Po malici in obveznem slikanju smo sestopili do balvana ter nadaljevali v Avstrijo ter se po melišču povzpeli na sedlo med Storžkom in Ledinskim vrhom. Tu smo imeli krajši počitek, nekateri so skočili še na Ledinski vrh po »štempl«.

Nadaljevali smo mimo Jezerskega sedla proti koči na Ledinah. Tu smo se odžejali in malo odpočili (ter iskali korenje, a ne Nina?). Sledil je še zadnji del, in sicer sestop po lovski poti do parkirišča. Kaj hitro smo se znašli na parkirišču, z veliko novimi izkušnjami, kjer smo si končno lahko dali »petko«.

Nauk današnjega dne.
V gore je potrebno vedno iti pripravljen, s pravo opremo in znanjem, kako in kdaj jo pravilno uporabiti. V kolikor tega niste vešči sami, poiščite pravega vodnika, gorskega oz. vodnika PZS in ne nekoga »ki obvlada« in ima lepe IG fotke.

Ponosen na vse udeležence LNT2021, se vidimo na predzadnji turi.